October en November - Reisverslag uit West Kelowna, Canada van Yaika Zeeman - WaarBenJij.nu October en November - Reisverslag uit West Kelowna, Canada van Yaika Zeeman - WaarBenJij.nu

October en November

Blijf op de hoogte en volg Yaika

19 November 2015 | Canada, West Kelowna

Hey allemaal!

Ik weet het… het is een tijd geleden dat ik voor het laatst schreef, maar het is hier zo leuk en ik doe zoveel leuke dingen dat er weinig tijd overblijft.

October was een leuke maar ook erg drukke maand. De hele maand staat in teken van pompoenen en Halloween. Dus ik heb ondertussen alle soorten pompoentaart, pompoenbrood, pompoenijs, pompoen latte, pompoenkoekjes en pompoensnoepjes gehad. En ik ben voorlopig even klaar met pompoen eten hahah. October is ook de maand van thanksgiving en ik ging met mijn familie kwat rijden. Het was zo gaaf om te doen en daarna een grote maaltijd met natuurlijk kalkoen.

Ik heb ook een fietstocht gedaan met outdoor education, een vak dat ik neem na school. De fietstocht was in de bergen in de Okanagan. We waren met een groep van 15 studenten en 2 volwassenen en het was zo gezellig! De tocht duurden 3 dagen en we fietsten voor 120 km in de wildernis, zonder normale wc of stromend water. De fietstocht was een van de leukste dingen die ik tot nu toe in Canada heb gedaan.

Ook heb ik mijn eerste Halloween gevierd met mijn counslor en haar kinderen wat super schattig was. Sommige mensen gaan helemaal los met de Halloween decoraties, dat is best gaaf om te zien!

Op 11 november is het Rememberingsday hier. Het viel me heel erg op hoeveel de ceremonies in Canada lijken op de Dodenherdenking ceremonies in Nederland. Heel mooi om te zien alleen vielen er 3 soldaten flauw die de gehele ceremonie in positie moesten staan.

Dit weekend ben ik van gastgezin veranderd omdat mijn andere gastgezin op vakantie is. Nu slaap ik bij een gezin met twee jongens van 11 en 14, het is heel gezellig maar het betekend ook dat we veel cartoons kijken haha. Me gast moeder is eigenlijk Nederlands. Ze is in Nederland geboren maar verhuisde naar Canada toen ze 2 was. Ze spreekt dus geen Nederlands, maar dat hoeft ook niet want ik kan me makkelijk redden in Engels.

Gisteren is er voor het eerst dit jaar sneeuw gevallen, wat heel ongewoon is voor deze regio. Normaal is het hier veel warmer word mij bijna elke dag verteld. Toch zien die besneeuwde bergen er wel heel mooi uit!

Dit was het weer voor deze maand. Ik hoop dat de volgende blogpost iets eerder zal zijn haha.

Oja en voor ik het vergeet. Ik maak ook video's van mijn tijd hier. Ik zet ze allemaal op YouTube. Dit is de link voor de video van de cycling trip:

https://www.youtube.com/watch?v=8f8fm963_RU

Groetjes yaika!

  • 19 November 2015 - 06:46

    Liesbeth:

    Het is altijd weer leuk om je verhaaltje te lezen.
    Je zou zelf zo weer jong willen zijn!!
    Geniet van je tijd daar☺

  • 21 November 2015 - 13:00

    Ggerard:

    leuk verhaaltje yaika
    vindt de you tube filmpjes ook leuk
    hoop dat je nog een mooie tijd in canada hebt

  • 29 November 2015 - 18:13

    TINY STROECKER-BIJVOET(noordlaren):

    ja, ik volg je ook zo'n beetje. ik ben nog geen ster op de computer, maar jou klikte meteen aan. Wij volgen ook een meisjes hier vandaan. Die zit in Moscow.amerika en nu heb ik voor de 2e keer gehoord, dat het zo leuk is met Halloween. Dus dat is nu zeker waar. Geweldig wat je doet en leer je ook nog wat, of is dat maar bijzaak !! Wat je daar opsteekt is natuurlijk nooit weg, dus geniet er maar van. Geven ze de extra koude ook de schuld van het vernielde millieu ?. Dat zou dan wel omgekeerd zijn, want het zou opwarmen.... De toestand in Parijs en Brussel krijg je daar ook wel op het scherm, neem ik aan. Vreselijk, wat een stel idioten die verkeerd zijn opgevoed, kunnen aanrichten en dan nog denken dat ze in hun paradijs komen met 72 maagden....!? Iemand zou eens moeten zeggen dat er niets van klopt.... Ik ga nu eens kijken of ik je ergens op de plaat kan vinden. Ik doe niet aan you tube, dus dat wordt moeilijk.
    Houd je taai en ik volg je!!!! Wel netjes doen hè, want ik vertel ik de heeele familie(grapje)
    Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, West Kelowna

Yaika

Ik ben Yaika Zeeman en ben voor een jaar in een van de mooiste plekjes op aarde, namelijk West Kelowna aan het Okanagan meer. Ik ben een Rotary exchange student en zal voor een jaartje het Canadese leven proeven.

Actief sinds 06 Juni 2015
Verslag gelezen: 1114
Totaal aantal bezoekers 2286

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 30 November -0001

Mijn exchange jaar in Canada

Landen bezocht: